Konceptet bygger på en kostnadsfri servicerevision där Nordic PM i samråd med kunden ser över behov och fastställer de effektiviseringar och besparingar som ett samarbete skulle medföra. Tjänsten ska resultera i att en liten kund till flera olika leverantörer istället blir en prioriterad helhetskund där Nordic PM blir enda kontakt. Tjänsten finns redan nu tillgänglig och nya avtal med leverantörer sker kontinuerligt. Bland urvalet av tjänster ingår städning, kaffemaskiner, växter, kontorsmaskiner och reception/bemanning för att nämna några.
- Vår lösning är både smidig och kostnadseffektiv. Istället för att hålla reda på en mängd olika avtal och leverantörer så erbjuder vi helt enkelt ett avtal, en kontakt och en faktura. Det känns roligt att kunna erbjuda en tjänst som ger kunden både mer tid och pengar att lägga på deras kärnverksamhet, säger Joakim Orthén, VD på Nordic PM.
Bolag Fastighetsbolaget Neobo fortsätter minska sina vakanser och öka sin uthyrningsgrad. Däremot redovisar bolaget ett betydligt lägre förvaltningsresultat under första kvartalet, jämfört med samma period året innan. Bolagets vd, Ylva Sarby Westman, säger till Fastighetssverige: – Vi måste arbeta med alla rader i resultaträkningen om vi ska lyckas.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.