Butiken kommer att omfatta drygt 250 kvadratmeter.
– Tanken med butiken är att integrera Whyreds varumärke med olika pop-up samarbeten som skapar en levande mötesplats. Utöver artist- och konstsamarbeten kommer vi även att erbjuda en pop-up-yta för såväl nya som etablerade skandinaviska varumärken. Vi kommer även att presentera ett nytt take-away-koncept med nyttig mat, juicer och smoothies, säger Claes Ströby, vd för Whyred.
Etableringen av Whyreds nya butik är ytterligare ett led i Hufvudstadens strategi att utveckla Bibliotekstan till Skandinaviens främsta shoppingdestination.
– Whyreds nya butikssatsning med spännande kreativa samarbeten och mode för kvinnor och män bidrar till att ytterligare stärka Bibliotekstan som Stockholms självklara mötesplats med det bästa inom svenskt och internationellt mode tillsammans med levande restauranger och caféer, säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik Stockholm, Hufvudstaden.
Bolag Amerikanska Hines har tagit ett första kliv in på den svenska bostadsmarkanden. Efter affären med Magnolia berättar Hines Nordenchef, Staffan Unge, för Fastighetssverige om tankarna kring ytterligare tillväxt inom segmentet, var man tittar efter nya investeringsmöjligheter och hur man ser bostadsmarknaden i Sverige utvecklas framöver.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.