– Vi vill kunna erbjuda alla som bor runt Karlaplan ett brett shoppingutbud. Calzedonia passar verkligen in i den målbilden, det är ett spännande koncept som vi är glada över att få ha hos oss, säger Henriette Johansson, centrumchef på Fältöversten.
Calzedonia är ett välkänt, italienskt varumärke specialiserade på strumpor, strumpbyxor och badkläder. Bolaget har sitt säte i Italien med verksamhet i över 25 länder.
– Calzedonias utbud bidrar till helhetsintrycket av gallerian och erbjuder inspirerande och snygga kläder till våra kunder, oavsett ålder, säger Henriette Johansson.
Kedjan öppnade i Sverige för första gången 2013. Sedan dess har de varit måna om att hitta nya kundgrupper och fler attraktiva lägen. Butiken i Fältöversten blir den fjärde i Sverige.
I slutet av oktober kommer Calzedonia ha premiäröppning i gallerian Fältöversten.
Fältöversten ägs av AMF Fastigheter.
Bolag Det har gått lite mer än ett år sen AMF Fastigheter flyttade sitt kontor till Mood gallerian och från start var ambitionen att ta reda på hur framtidens kontor kan utvecklas. Man ska kort sagt laborera fram hur det kan se ut. Hanna Mossfeldt som är arbetsplatsstrateg på bolaget berättar nu om vad de kommit fram till med hjälp av Göteborgs Universitet och Handelshögskolan i Stockholm.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.