Julie Josephine Blystad grundade varumärket Julie Josephine Essentials 2016. Hennes filosofi är att göra plagg för kvinnor av god kvalitet, klassisk design och med lång hållbarhet vilket i sin tur leder till minskad konsumtion och därmed ett mindre avtryck på vår omvärld.
– Vi är så förväntansfulla över att få öppna vår första pop-up butik i Stockholm. Det har varit en dröm för oss under en längre tid och vi ser fram emot att upptäcka nya marknader i Skandinavien, säger Julie Blystad, grundare av Julie Josephine Essentials.
Förutom försäljning genom digitala kanaler har Julie Josephine Essentials en fysisk butik i Oslo, detta blir varumärkets andra butik totalt.
– Vi är mycket glada över att Julie Josephine Essentials har valt att etablera sig i en av Hufvudstadens fastigheter i Bibliotekstan. Varumärket kompletterar befintligt utbud väl och stärker Bibliotekstans position som Nordens främsta shoppingdestination vad gäller mode- och premiumvarumärken, säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik, Hufvudstaden.
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs nordiska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.