I H&M-butiken i gallerian Utopia finns idag dam-, herr-, barn-, ungdoms och kosmetikavdelningar. Med en total försäljningsyta på 2 800 kvadratmeter breddas konceptmixen ytterligare med H&M Home. Inredningssortimentet innehåller textilier för hemmets alla rum samt hårda produkter som ljusstakar, vaser och tallrikar.
- Vi är glada att intresset är så stort för vår inredning och att våra kunder tydligt visar att de gillar H&M Home-konceptet. Det känns därför både kul och naturligt att växa vidare med H&M Home till norra Sverige och att vår butik i Umeå i citygallerian Utopia får addera konceptet till sin butik, säger Martino Pessina, landschef H&M Sverige.
H&M Home lanserades i februari 2009 och säljs på utvalda marknader genom distanshandel via H&M Shop Online på hm.com, katalog samt i utvalda H&M-butiker. De fem svenska butiker som idag erbjuder H&M Home-sortimentet är H&M på Drottninggatan 56 i Stockholm, Kungens Kurva i Stockholm, Hornstull i centrala Stockholm samt på H&M i Norrköping city och i Tanum Shoppingcenter.
H&M i Sverige har idag 146 butiker.
Bolag Han har grundat flertalet bolag inom fastighetsbranschen och enligt honom själv vill han modernisera branschen från grunden. Samtidigt är Omid Noghabai tydlig med hur han ser på digitaliseringsarbetet: – Det ska vara koncept som gör att man som fastighetsägare faktiskt sparar pengar. Då kommer jag att investera i det.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.