Det var för ett drygt år sedan som Eurocommercial köpte handelsplatsen Eurostop i Halmstad av Atrium Ljungberg och Unibail Rodamco för närmare 600 miljoner kronor.
Planen är att utöka handelsplatsen från cirka 24 000 kvadratmeter till cirka 39 000 kvadratmeter och antalet butiker vill man mer än fördubbla från cirka 30 till närmare 70. Kommunen förväntas ta beslut om utbyggnaden nu i december.
- För oss går startskottet för uthyrningsarbetet för de nya ytorna nu på Mapic. Och intresset är jättestort vilket känns helt otroligt. Vi träffar företag på plats här nere som representerar cirka 6 000 kvadratmeter av de nya ytorna, säger Martin Bjöörn.
Företagen man träffar är tunga internationella märken.
- Vi ska ha toppklassmärkena i världen och de bästa i Skandinavien, men också lokala handlare på Eurostop.
Eurocommercial har tidigare utvecklat Burlöv Centrum utanför Malmö, Elins Esplanad i Skövde, Ingelsta Shopping i Norrköping och Grand Samarkand i Växjö. Eurostop är dock den utan jämförelse största svenska satsningen man gör hittills.
Presenteras av Technogym
Transaktioner När Diös gör affärer i norra Sverige är det med ett tydligt mål i sikte: att öka portföljen i centrala lägen och minska densamma i utkanten av städerna. Annie Franzon, transaktionschef på Diös, delger Fastighetssverige bolagets vision för norra Sverige. – Det är tydligt vad kunderna efterfrågar, säger hon.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.