Image

H&M Sverige öppnar pop up-butik

Handel Den 1 september öppnar H&M Sverige en pop up-butik med inredningskonceptet H&M Home på Drottninggatan i Stockholm.
Publicerad den 8 Augusti 2016

Pop up-butiken kommer att erbjuda kunderna en shoppingupplevelse utöver det vanliga med det senaste från H&M Home i form av produkter, trender och idéer för inredning.

På plats kommer även en rad olika aktiviteter och unika interiörsytor att spegla H&M Home-konceptet med mode och inredning för hemmet. Den tillfälliga butiken kommer att ha en försäljningsyta på 370 kvadratmeter och blir H&M Sveriges största H&M Home-avdelning.

H&M Home lanserades 2009 och erbjuder mode och inredning för hemmets alla rum. Interiören i pop up-butiken kommer att spegla H&M Home-konceptet och presenteras på inspirationsytor som illustrerar en hemmiljö genom vardagsrum, sovrum, badrum och kök. För att stärka shoppingupplevelsen ytterligare kommer kunder löpande få ta del av ett flertal spännande aktiviteter i pop up-butiken under hösten. I samband med öppningen kommer till exempel en kaffebar tillfälligt husera i butiken och längre fram kommer kunder kunna komplettera sin inredningsshopping med färska snittblommor.

– De senaste åren har vi växt kraftigt med vårt H&M Home-koncept på flera platser i landet och alltfler kunder känner till och uppskattar möjligheten att shoppa från sortimentet. Det känns fantastiskt kul att få öppna en H&M Home pop up-butik i centrala Stockholm där vi kan överraska våra kunder med flera spännande aktiviteter. Genom den här pop up–butiken kommer vi ge våra kunder en inspirerande shoppingupplevelse som är något utöver det vanliga, säger Daniel Ervér, landschef för H&M Sverige.

H&M Sverige har 147 butiker och erbjuder idag inredningskonceptet H&M Home i 18 av dessa. Konceptet erbjuds även online på hm.com.

- Henrik Ekberg
henrik@fastighetssverige.se

Relaterade artiklar

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

Sparbössan växer – på egna villkor

Bolag Sparbössan är väldigt selektivt som fastighetsbolag: Fastigheterna i portföljen bör ha ett kulturhistoriskt eller arkitektoniskt värde. Så när vd Sara Östmark pratar om att bolaget är inne i en "tillväxtresa", ja, då är det tillväxt på egna villkor och i egen takt. – Det handlar om vilken typ av organisation man vill jobba i, berättar hon för Fastighetssverige.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige