Bolagets värdegrund och ursprungliga övergripande strategi kvarstår – att utveckla bestående livsmiljöer. Ett handplockat, breddat team står nu redo att utveckla verksamheten, med fokus på kvalitet, engagemang, relationer och grön teknologi.
– Vi går nu tillbaka till vår ursprungliga strategi och jag är mycket nöjd med att vi rekryterat den organisation vi nu har. Samtidigt har vi investerat i att digitalisera vår verksamhet och ta hem stora delar av de resurser som låg outsourcat. Namnet Arwidsro var vår släktgård i Bohuslän där enkelhet, tydlighet och ansvar var grundregler. Dessa värden kännetecknar vårt företag och jag känner en återfunnen glädje i verksamheten och ser med stor tillförsikt fram emot framtiden, säger Per Arwidsson, grundare och ordförande.
Bolag Niam har ett fått ett fint kvitto på sin värdeskapande strategi i försäljningen av handelsområdet Bernstorp till Svenska Handelsfastigheter. Efter affären berättar Rikard Henriksson, Managing Partner på Niam, om möjligheten till nya avyttringar, synen på retailsegmentet, var man helst gör nya investeringar och statusen för transaktionsmarknaden.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.