En av Uppsalas mest kända och karaktäristiska byggnader står efter en omfattande om- och tillbyggnad färdig i helt ny skepnad. Här möter den karaktärsfulla miljön modern arkitektur och drygt 50 starka varumärken samsas sida vid sida utan avgränsande galleriagångar.
- Redan när vi förvärvade Rådhuset var ambitionen att skapa en riktigt bra kommersiell mötesplats med ett mixat innehåll av högkvalitativa varumärken och ett starkt mat- och dryckeskoncept. Något liknande fanns inte i Uppsala och med husets enastående arkitektur och strategiska läge såg vi en stor möjlighet att göra något unikt. Vi har valt operatörer med en stark lokal anknytning som känner sin marknad och förstår sin kund. Tillsammans med dem har vi arbetat fram en fantastisk mötesplats med stor tillgänglighet som kommer att leva dag- som kvällstid, säger Evalena Engström, etableringschef Atrium Ljungberg.
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs nordiska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.