Tekniska nämndhuset byggs om


– Ombyggnationen är ett viktigt steg i arbete med att göra stadens förvaltningar mer lättillgängliga för stockholmarna. Ett viktigt mål för den borgerliga majoriteten är att öka servicegraden gentemot medborgare, företagare och verksamhetsutövare i staden. Det ska vara lätt att få kontakt med stadens tjänstemän. Detta servicecenter ökar kontaktytorna, säger fastighetsborgarrådet Ulla Hamilton (m).

– Tekniska nämndhuset är en viktig märkesbyggnad på Kungsholmen och huset symboliserar staden som en dynamisk växande plats. Nu förstärks detta genom att det blir lättare för stockholmarna och företagen att ta del av byggplaner, ställa frågor och få besked om egna bygglovsansökningar. De tekniska nämnderna blir kvar i huset och husets funktion förändras därmed inte, utan utvecklas med nya funktioner, säger Ulla Hamilton (m).

Läs också