Diös planerar galleria i Gävle

Åhléns, McDonalds, Nordea och Stadium är några av de hyresgäster som huserar i Diöshuset. Enligt Radio Gävleborg har redan fem till sju företag i huset fått sina hyreskontrakt uppsagda, varav ett är Gävle Bowlinghall som ska vara ute ur huset senast i september. De företag som har kontrakt som löper minst ett år fram i tiden får behålla sina kontrakt.

Planerna på en affärsgalleria i fastigheten börjar ta form och samtal förs med de större företagen i huset. Men det kan dock dröja ett tag innan det hela blir av.
– Om planerna blir verklighet så blir detta inte av förrän tidigast 2009, säger Christer Sundin, vd för Diös Fastigheter i Sverige till Radio Gävleborg.

Läs också