– Wästbygg växer och vi ser ett ökat behov av att arbeta mer strategiskt med både marknadskommunikation och varumärkesfrågor. Jenny har rätt kompetens och erfarenhet för att kunna leda det arbetet, förklarar Mikael Hillsten, COO på Wästbygg Gruppen och ansvarig för kommunikationsavdelningen.
– Det här känns som ett intressant och spännande uppdrag. Redan under rekryteringsprocessen fick jag en väldigt positiv bild av Wästbygg och den har förstärkts under de veckor som jag arbetat här. För mig är det viktigt att företagets värderingar stämmer överens med den bild man vill förmedla externt, och där upplever jag att det finns en samstämmighet. Då finns det också goda förutsättningar för mig att göra ett bra jobb som marknads- och varumärkeschef, säger Jenny Jakobson.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.