- Stockholms Matmarknad kommer att skapa en ny spännande destination och mötesplats i Sturegallerian och Stockholm. Vi valde att arbeta med Svenska Brasserier för deras kreativa idéer och starka fokus på kvalitet och tidlöshet, säger Jens Linderstam som ansvarar för retail och fastighetsutveckling på Aberdeen Asset Management, som förvaltar fastigheten.
Svenska Brasserier driver även restaurangerna Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo och Luzette.
Stockholms Matmarknad kommer att ligga bredvid Sturehof, runt Sturehofs bar i oktagonen i Sturegallerian och byggnationen pågår för fullt. Stockholms Matmarknad smygöppnar butikerna i december och de ska stå helt klara i januari. Matmarknaden kommer att innehålla butiker med fisk (där Stockholms Fiskmarknad får en permanent plats), kött, skaldjur, ost & charkuterier samt bröd & bakverk, grönsaker och färdiga rätter. I den större butiken erbjuds även bordsservering.
- Vi ser mycket fram emot att kunna erbjuda Stockholmarna bra hantverksproducerad mat av högsta kvalitet. Vi har under en längre tid byggt relationer med mindre producenter och vi har företagit många inspirationsresor i Sverige, Europa och USA för att hitta rätt utbud, säger PG Nilsson, grundare och ägare av Svenska Brasserier.
Presenteras av Technogym
Transaktioner När Diös gör affärer i norra Sverige är det med ett tydligt mål i sikte: att öka portföljen i centrala lägen och minska densamma i utkanten av städerna. Annie Franzon, transaktionschef på Diös, delger Fastighetssverige bolagets vision för norra Sverige. – Det är tydligt vad kunderna efterfrågar, säger hon.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.