Image
Alessandro Cardinale, arkitekt och founding partner på Studio Stockholm.
Alessandro Cardinale, arkitekt och founding partner på Studio Stockholm. Bild: Studio Stockholm

Stora Retaildagen: I butiksdödens skugga – så skapas vinnande fysiska koncept

Stora Retaildagen Hur gör man för att utveckla framgångsrika butikskoncept i en tid där det pratas mycket om butiksdöden? Studio Stockholms Alessandro Cardinale exemplifierar på Stora Retaildagen med Synsams flaggskepp – Europas största glasögonbutik – i Bibliotekstan.
Publicerad den 11 Februari 2020

Innovativ arkitektur och ett vägvinnande koncept har gjort Synsams 700 kvadratmeter stora flaggskeppsbutik – Europas största glasögonbutik – i Bibliotekstan till en succé. Hur gör man för att utveckla framgångsrika butikskoncept i en tid där vi tjatar om butiksdöden? Vilka verktyg kan man använda och hur kan man genom arkitekturen skapa värden som gör att kunderna vallfärdar till den fysiska butiken?

Alessandro Cardinale är founding partner och arkitekt på Studio Stockholm och en drivande part vad gäller transformationsprojekt och utveckling av befintliga fastigheter såväl som nybyggnation. Som kommersiell arkitekt har han specialistkompetens inom samtliga de områden som påverkar utvecklingen av framgångsrik handel och retail. Missa inte hans föredrag på Stora Retaildagen på Clarion Hotel Sign i Stockholm nästa torsdag, den 20 februari.

Stora Retaildagen är ett heldagsseminarium om handel och handelsfastigheter. Analyser och spaningar blandas med panelsamtal och intervjuer med de tyngsta i branschen.

Bland de medverkande återfinns bland andra Kicks Freddy Sobin, Unibail Rodamco Westfields Louise Ryning, Fastpartners Sven-Olof Johansson, Svenska Handelsfastigheters Lennart Sten och Nordeas Annika Winsth.

Du anmäler dig till seminariet här (senast nu på fredag) och ser programmet för dagen här.

- Nicklas Tollesson
nicklas@fastighetssverige.se

Relaterade artiklar

Ämnen

Stora Retaildagen 2022

Var: Helio, GT 30 (Bond), Grev Turegatan 30, 114 38 Stockholm

När: 9 november 2022 09.00 - 16.00

Pris:   5995 kronor exkl. moms (fysiskt deltagande)

5495 kronor exkl. moms (digitalt deltagande)

Du anmäler dig till seminariet här.
 


Stora Retaildagen är ett heldagsseminarium om handel och handelsfastigheter. Sektorn stöps om i en rasande fart, e-handeln tar marknadsandelar, köpcentrum blir upplevelsecentrum – de som inte hänger med i den snabba utvecklingen hamnar hopplöst på efterkälken.
Det här seminariet avhandlar de senaste trenderna inom sektorn. Skarpa analyser och spaningar blandas med intervjuer med nyckelpersoner inom retail och retailfastigheter.
Du kan följa framväxten av seminariet på den här sajten – här kommer vi löpande att presentera nya programpunkter och nyheter relaterade till eventet.

Har du frågor eller funderingar? Tips eller idéer om vad som borde tas upp på seminariet?

Kontakta:

Eddie Ekberg
0736-574316
eddie.ekberg@fastighetssverige.se

Film från tidigare event:




Partners:







Mer från Fastighetssverige