Rekryteringen av Charlotte Petzell är en del i Sernekes satsning på ett eget bostadskoncept. Hon ska arbeta med att starta upp försäljnings-och marknadsarbetet för Sernekes egna bostäder.
– Det blir roligt och utmanande att vara med från början och definiera produkten och ta fram de verktyg som krävs för att kommunicera den. Det är extra spännande att Serneke är ett expansivt och nytänkande bolag med varierande projekt som sticker ut, inte minst Karlatornet och hela Karlavagnsplatsen, säger Charlotte Petzell.
Hon har tidigare arbetat med marknadsföring, försäljning och kommunikation på Sodexo och har de senaste fem åren varit marknadsansvarig inom JM Region Väst. Hon har erfarenhet av hela försäljningsprocessen för ett bostadsprojekt – från marknadsanalys i tidigt skede fram till inflyttningsklara bostäder
– Charlottes kompetens är ovärderlig när vi nu ska starta upp vårt egna bostadskoncept. Vi kommer fortsätta utmana jättarna i branschen, även inom bostadsutveckling, säger Patrik Lindström, vd för Serneke projektutveckling.
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs nordiska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.