I Väsby Centrum etableras det nya konceptet Kjell 2.0 och i Lidingö Centrum Express-formatet.
Grosvenor Europe har som uttalad strategi att stärka sina fastigheters roll som lokala eller regionala stadskärnor med en mix av service, tjänster, upplevelser, nöjen och handel.
– Hemelektronik har visat sig vara en efterfrågad kategori även under den rådande pandemin. Att vi därför stärker närvaron med ett av Sveriges mest uppskattade varumärken i branschen är mycket glädjande, säger Carl Strufve, director Nordics på Grosvenor Europe.
I Sverige äger och utvecklar Grosvenor Europe Bålsta Centrum, Burlöv Center, Skärholmen Centrum, Väsby Centrum, Haninge Centrum och Lidingö Centrum.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.