– Vi är jätteglada över att vi inom kort kan börja bygga ut vår butik i Liljeholmstorget Galleria. Vårt fokus är att erbjuda ett utökat barnsortiment, något som många av våra kundgrupper uppskattar. Vi öppnar upp och moderniserar butiken och inför vårt nya inredningskoncept i hela butiken från golv till tak, även försäljningsytan blir större, säger Magnus Eklund, Regionchef Stockholm på Kappahl.
Kappahl Kids är modekedjans andra fristående koncept, efter Newbie Store. Kidsbutiken kommer att erbjuda hela Kappahls barnsortiment, inklusive Newbie, i storlekarna 44 till 170. Plaggen är framtagna av Kappahls designers för att användas om och om igen och idag är över 80 procent av barnsortimentet hållbarhetsmärkt.
– Barnfamiljer besöker oss regelbundet och de är också är en viktig grupp för oss. Därför är vi extra glada över att vi nu kan erbjuda ett ännu bättre och bredare utbud av modekläder än tidigare. Kappahls nya butik kommer att bli ett mycket välkommet nytt inslag i vår galleria, säger Lotta Moos, Centrumchef på Liljeholmstorget Galleria.
Utbyggnaden inleds i januari och nya butiken ska stå klar i mars 2023. Butiken kommer att hålla öppet under hela perioden.
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs nordiska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.