Aim’n grundades 2013 av Tekla Acs och Helen Van och har snabbt blivit ett hyllat varumärke inom athleisure-genren. Deras ambition är att genom innovativ och multifunktionell design stärka kvinnor och få dem att nå deras fulla potential.
– Vi är mycket glada över att få välkomna Aim’n till Bibliotekstan. Varumärket kompletterar befintligt utbud väl och stärker vårt erbjudande inom hälsa och träning samt bidrar till att stärka Bibliotekstan som shoppingdestination och mötesplats, säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik, Hufvudstaden.
– Vi tror på att finnas där våra kunder finns, och det känns spännande att få öppna en pop-up butik i Stockholm i en inspirerande miljö som passar vårt varumärke perfekt, säger Tekla Acs, co-founder och creative director, Aim’n.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.