Prada Outdoor är ett nytt exklusivt pop-up-koncept som dedikeras till olika miljöer såsom Trädgården, Kusten och Bergen. Olika produkter lyfts fram som kan tillskrivas varje omgivning. Prada’s pop-up i Stockholm är dedikerad till just temat berg och produkterna kommer spegla och uppmuntra till utomhusaktiviteter i denna miljö.
Prada’s nya etablering bidrar till att fortsatt utveckla Bibliotekstan till Skandinaviens främsta mötesplats inom shopping, mode och matupplevelser.
– Vi är mycket glada över att Prada väljer Hufvudstadens fastighet för sitt nya spännande pop-up-koncept. Deras nya satsning kompletterar befintligt utbud väl och stärker Bibliotekstan som levande mötesplats mitt i city, säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik, Hufvudstaden.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.