Indexet visar hur nöjda bostadsköparna är med HSB Bostad och resultatet grundas på de bostäder som blivit klara för inflyttning under 2016. Faktorerna som mäts är bland annat den personliga servicen, pålitligheten när det gäller att leverera felfria bostäder samt bostadens kvalitet.
– Vi är oerhört glada och stolta över utmärkelsen ”Sveriges nöjdaste kunder”. Inom HSB står medlemmar och bostadsköpare alltid i centrum och vi har därför arbetat målmedvetet med att öka kundnöjdheten. Att HSB Bostads kunder nu ger oss högsta betyg visar att vår strävan har gett resultat. Det är engagerade medarbetare och effektivt teamarbete som har gett oss den här vinsten, säger Jonas Erkenborn, vd för HSB Bostad.
Prognoscentret, som utför branschens mätningar av kundnöjdhet, är ett oberoende marknadsanalysföretag och mer än 85 procent av alla nyproducerade bostadsrätter i Sverige ingår i undersökningen. De flesta företag som bygger bostadsrätter deltar i mätningen.
Undersökningen har genomförts i samarbete med branschens aktörer och grundas på närmare 8 000 svar från bostadsköpare. Prognoscentrets branschmätning följer allmän praxis inom nöjdhetsmätningar och resultaten är därmed jämförbara med NKI-värden från till exempel Svenskt Kvalitetsindex.
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs nordiska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.