Diesel grundades 1978 i Italien av Renzo Rosso. Med sin unika och utåtriktade design av jeans och streetwear har Diesel profilerat sig som ett innovativt varumärke där märkets DNA präglas av parollen "For Successful Living". Detta har resulterat i en stor framgång världen över och idag har varumärket över 400 butiker och cirka 5 000 återförsäljare.
– Det är glädjande att Diesel väljer Bibliotekstan för sin nya konceptbutik på den svenska marknaden. Diesel kompletterar befintligt utbud väl och stärker Bibliotekstan som shoppingdestination och mötesplats", säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik, Hufvudstaden.
Etableringen av Diesel bidrar till att fortsatt utveckla Bibliotekstan till Skandinaviens främsta mötesplats inom shopping, mode och matupplevelser.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.