- Vi är oerhört glada över detta uppdrag. Vår uppgift blir att tillvarata den besparingspotential som finns, att säkerställa att Telia Sonera får en enhetlig servicenivå inom internservice i hela Norden, att genomföra strukturerade miljögranskningar enligt vårt miljöverktyg Coor Green Services och att leveransuppföljningen förbättras, säger Mikael Stöhr, vd och koncernchef för Coor Service Management.
Det nya avtalet kommer fasas in successivt under våren 2014.
- Vi är ödmjuka inför uppgiften, men samtidigt övertygade om att vi i nära samarbete med Telia Sonera kommer att kunna utveckla servicetjänsterna så att de stödjer deras verksamhet optimalt. Det här är ett prestigeuppdrag som vi är mycket glada och stolta över, säger Ulf Wretskog, vd för Coor Service Management i Sverige.
Bolag Det saknas inte byggklar mark eller detaljplaner, om man får tro Wallenstam. Enligt bolagets vd Hans Wallenstam har bolaget många projekt som skulle kunna dras igång här och nu – men det råder fortfarande en stor osäkerhet kring huruvida alla led i entreprenörskedjan är tillräckligt pålitliga. – När det gäller byggen idag så är vi väldigt noggranna: vi gör bakgrundskontroller på alla entreprenörer för att säkerställa att de inte har något kriminellt för sig och för att vara säkra på att de har ekonomi för genomförandet.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.