Fastigheten ägs till 51 procent av LO, 30 procent av GS-facket och till 19 procent av Svenska Målareförbundet.
– Överenskommelsen innefattar ett omfattande lokalanpassningsåtagande, vilket också är i linje med fastighetsägarens uppgraderingsplan för fastigheten, säger Mattias Östman, förvaltningschef på Basale-Torntegel.
– Det här innebär att fastigheten återigen är fullt uthyrd, vilket bekräftar trenden om västra citys fortsatt ökande attraktionskraft.
