WSP har rekryterat Maria Jonason som avdelningschef för WSP Management i Malmö. Hon kommer närmast från en tjänst som projektchef på Kärnhem.
Maria Jonason är civilingenjör från Väg- och vattenbyggnadslinjen på Lunds Tekniska Högskola. Hon inledde sin karriär som konstruktör under två år och 1995 fortsatte hon på Skanska i Warszawa som projekteringsledare.
Mellan år 2000 och 2006 arbetade Maria som projektledare på Tyréns respektive Ramböll och 2006 började hon på Kärnfastigheter som projektchef, en tjänst hon innehaft tills hon började på WSP nu den 1 augusti.
