Wetterblad lämnar Akademiska Hus

Wetterblad lämnar Akademiska Hus
Sten Wetterblad. Bild: Peter Jonsson

I samband med Akademiska Hus niomånadersrapport, där resultatet före skatt uppgick till 4,7 miljarder kronor, meddelade Sten Wetterblad att han efter åtta år lämnar posten som regiondirektör i Stockholm.

– Att med Akademiska Hus fantastiska fastighetsbestånd och hyresgästers spännande verksamheter som grund fått vara med och utveckla både kunskapssverige och universitetshuvudstaden Stockholm har för mig varit en mycket stor förmån och något jag verkligen brinner för. Inte minst att fått vara delaktig i uppförandena av Nya Kungliga Musikhögskolan, Aula Medica, Nya Arkitektur och den pågående Biomedicumprojektet, säger Sten Wetterblad i ett uttalande till Fastighetsaktien.

Wetterblad avgår vid årsskiftet, något nytt uppdrag är ännu inte klart.

Läs också