Wallenstams styrelse har beslutat att utnyttja bemyndigandet från gårdagens årsstämma om återköp av aktier och köpte under gårdagen ytterligare 150 000 aktier.
Wallenstam har rätt att återköpa upp till tio procent av utestående aktier och bolaget får återköpa aktier så att bolagets innehav inte överstiger tio procent av samtliga aktier.
Fastighetsbolaget äger för närvarande 10,15 miljoner B-aktier, varav 150 000 köptes under gårdagen.
Under årets första kvartal återköpte Wallenstam fem miljoner aktier.
