Vasakronan förlänger 19 000 kvadratmeter med Ericsson

Vasakronan förlänger 19 000 kvadratmeter med Ericsson
Fastigheten Modemet 1 i Kista. Bild: Gustav Kaiser

Vasakronan har omförhandlat och förlängt ett hyresavtal med telekombolaget Ericsson motsvarande drygt 19 000 kvadratmeter i fastigheten Modemet 1, Hus 9, i Kista i Stockholm.

Nyligen blev det klart att Ericsson har omförhandlat och förlängt sitt hyresavtal med Vasakronan om 19 000 kvadratmeter i fastigheten Modemet 1, Hus 9. Avtalet sträcker sig fram till 31 januari 2031.

– Ericsson är en aktör med stark närvaro i Kista och som sådan viktig för området. Tillsammans med Ericsson, Stockholms stad och andra aktörer fortsätter vi att bygga vidare på Kistas många styrkor för att vidareutveckla stadsdelen, säger Anna Reinfeldt, Vasakronans chef Stockholm.

Läs också