Digitaliseringen har redan förändrat vårt köpbeteende i grunden – och snart kommer retailrevolutionären Amazon på allvar till Sverige. Hur ska handlare och fastighetsägare agera på den nya marknaden? Frågan diskuteras på seminariet Fastighetskvinnan den 5 september.
Att Amazon kommer att etablera sig på allvar i Sverige finns det knappast längre några tveksamheter kring. Men hur tacklar man den globala jätten? Vilka möjligheter uppstår och hur ser man på hoten? Vårt sätt att handla och konsumera har förändrats i grunden på senare år och fortsätter hela tiden att förändras och utvecklas. Så hur ska handlare och fastighetsägare agera för att ligga i framkant?
På seminariet Fastighetskvinnan på Grand Hotel i Stockholm den 5 september diskuterar en kunnig trio det nya retail-landskapet:
Anna K Johansson, projektledare på TAM Retail, Emma Hernell, vice vd på HUI Research och Amanda Welander, Head of Research på CBRE.
Du anmäler dig till seminariet Fastighetskvinnan här.
Fastighetskvinnan är branschens inspirationsseminarium nummer 1. Förutom klassiska business-punkter behandlar seminariet också mångfaldsfrågor i det svenska näringslivet, med fokus på fastighetsbranschen. Unikt för seminariet är att de allra flesta av talarna är kvinnor – manliga talare medverkar endast i punkterna som handlar om jämställdhet och mångfald.
Men Fastighetskvinnan är inte ett event som bara riktar sig till kvinnor. Det riktar sig till alla som vill nätverka, bli inspirerade och uppdaterade om trenderna på fastighetsmarknaden.
Du ser hela programmet här.