Genom att tillföra och använda ljud för att skapa karaktär, för att profilera, för att förstärka uttryck och för att skapa välbefinnande läggs ytterligare en dimension till designhotellet på Kungsportsplatsen i Göteborg.
- Mig veterligen har inget hotell gjort något liknande, så det här är ett unikt projekt, säger Olle Niklasson.
Han är noga med att understryka att det inte är ljuddesign man gör. Det vill säga, de tillverkar inga nya ljud. Inte heller är den akustiska formgivningen att jämställa med konst, eller musik.
- Nej, detta handlar om funktion, det är uppgiften. Det ska förstärka och addera till befintlig miljö. Ljuden ska också fungera för alla slags människor, på ett sätt som musik inte kan eftersom musik blir så kulturellt färgat.
I nuläget finns tre installationer på hotellet, och det är inte osannolikt att det blir fler i framtiden.
Bolag Ett tråkigt år. Det är vd Stefan Dahlbos utblick för marknaden 2024 som han delger på presentationen av första kvartalet för Fabege. Stora utflyttningar och långa hyresförhandlingar är två av de faktorerna som han ser med oro på.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.