2018 markerade året då Unibail-Rodamco-Westfield skapades och blev världens största utvecklare av premium shopping destinationer med verksamhet i 13 länder i Europa och USA. Resultaten för 2018 förankrar gruppen som ledare i marknaden och trotsar den utmanade utvecklingen för detaljhandeln med en fortsatt stark utveckling i såväl försäljning som besökare i gruppens köpcentrum.
Unibail-Rodamco-Westfields svenska portfölj inkluderar Mall of Scandinavia, Täby Centrum, Nacka Forum och Solna Centrum. Samtliga centrum uppvisar mycket starka besöksantal och ökade i snitt med 4,1 procent under 2018. Mall of Scandinavia uppnådde 14,9 miljoner besökare under hela året.
– Vi fortsätter att erbjuda de mest attraktiva destinationerna för våra besökare och går emot den utmanande utvecklingen i detaljhandeln. Vi kommer att fortsätta att rotera hyresgäster och förnya våra centrum med varumärken och koncept som efterfrågas av konsumenterna, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield.
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs svenska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.