Tunnelbanenamn för miljarder

I Dubai kommer invånarna som åker tunnbelbana att kunna gå av på McDonaldsstationen när de har åkt med Coca Colalinjen.

Det är resultatet av att myndigheterna i Dubai prövar nya sätt att få tillbaka de enorma investeringarna på 25 miljarder kronor.

Genom att sälja ut namnen räknar man med att få in 1,2 miljarder kronor per år, skriver DI.

Redan nu har 250 företag anmält sitt intresse för att köpa namnrättigheterna för någon av Dubais kommande tunnelbanestaioner.

Läs också