Farsta centrum är ett av Stockholms största stadsdelscentrum med 18 miljoner besökare per år och en omsättning som under 2017 nådde 2,5 miljarder kronor. Efterfrågan på nya spännande restaurangkoncept ökar i Sverige i takt med att befolkningen lägger en allt större del av sin inkomst på att äta ute. Nu förstärks det redan stora utbudet i Farsta centrum ytterligare, till 23 restauranger.
– Vi fortsätter vårt arbete med att utveckla utbudet för Farsta och södra Stockholm. Farsta centrum åtnjuter stora besöksflöden alla dagar i veckan och här arbetar även 2 500 personer. Det är roligt att kunna erbjuda dessa tre nya, spännande restaurangkoncept och vi är stolta över att de väljer att etablera sig i Farsta centrum, säger Thomas Levander, marknadsområdeschef på Atrium Ljungberg.
De tre restaurangerna öppnar på restaurangtorget på nedre plan under november. I Farsta har även butikerna Normal och Kitch’n öppnat under hösten. Fastighetsägaren Atrium Ljungberg satsar också mycket på kulturutbudet på sina platser. I Farsta märks detta särskilt då det den 9 november är premiär för konst- och filmupplevelsen Shop Eat Die, ett kulturprojekt som pågår året ut.
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs nordiska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.