Trångsviksbolaget säljer sina fastigheter

Trångsviksbolaget har som mest ägt sju fastigheter.
– Tidigare såg vi att tillgång på fastigheter drog arbetstillfällen och företag på Trångsviken. Men med garnisonsnerläggningen så har fler lokaler kommit ut på marknaden och det gör att behoven har förändrats, säger styrelseordförande Per Åsling till Länstidningen Östersund.

Trångsviksbolaget ska nu erbjuda sina hyresgäster, och andra, att köpa fastigheterna.
– Men vi kommer inte att sälja till vilket pris som helst. Är det ett litet intresse så behåller vi fastigheterna, säger Åsling till tidningen.

De resurser som frigörs i och med fastighetsförsäljningen ska användas för annan verksamhet.
– Vi kommer att satsa på arbetsuppgifter där vi kan skapa en positiv utveckling i Trångsviken och i Jämtlands län, säger Åsling till Länstidningen Östersund.

Läs också