Det är för en ″symbolisk summa″ om 1 000 kronor, som kommunen nu säljer ut vissa tomter runt om i kommunens ytterområden, skriver Folkbladet.
– Det handlar om ett par tomter som legat ute länge, säkert 15 år, men som inte blivit sålda. Så nu försöker vi få fart på försäljningen på det här sättet, säger Fredrik Blomqvist (C) till tidningen.
Tomterna är mellan 646 och 1 296 kvadratmeter. Den som köper förbinder sig att bygga på tomten: hus, sommarstuga eller annan fastighet.
– Huvudsaken är att det blir någon byggnation. Vi gör det här för att försöka få fart på inflyttningen, säger Larseric Ramlöv (FP) till Folkbladet.
