När ett år rundas av finns det alltid skäl att stanna upp. Att summera, reflektera och framför allt säga tack.
Å redaktionens vägnar vill jag rikta ett varmt och uppriktigt tack till er – våra tusentals läsare – för året som gått. För ert engagemang, er nyfikenhet och er vilja att läsa, dela och diskutera det vi publicerar. Det är ni som ger vårt arbete mening.
I en tid där informationsflödet är snabbare än någonsin är det lätt att ta läsaren för given. Det gör inte vi. Tvärtom. Det är ni läsare som utgör grundstommen i hela vår verksamhet. Utan er – inga frågor att granska, inga berättelser att fördjupa, ingen journalistik att utveckla.
Vi inspireras dagligen av era reaktioner, tips och perspektiv. De påminner oss om varför vi gör det vi gör, och om vårt ansvar att fortsätta vara relevanta, nyfikna och trovärdiga.
Redan nu ser vi fram emot att under 2026 presentera en rad spännande teman på vår nyhetssajt. Nya grepp, fördjupningar och berättelser som vi hoppas ska både överraska och engagera. Resan fortsätter – och vi är oerhört glada och tacksamma att ha er med oss!
Tack för ert förtroende.
Häng med!

