Efter fjorton år som svensk representant för nätverket NAI Global väljer Svefa nu att avsluta samarbetet och istället fokusera sina resurser på den svenska marknaden.
– Svefa har under de senaste åren haft en stark tillväxt. Det har i sin tur inneburit
att vi så sakteliga har vuxit ur den kostym som NAI så förtjänstfullt tillhandahållit
under vår tid tillsammans. Nu har vi kommit till en punkt där vi helt enkelt
behöver stå på egna ben för att kunna hantera vår fortsatta tillväxt på bästa och
mest effektiva sätt. Mer dramatiskt än så är det inte. Och namnbytet blir enkelt:
vi återgår till att heta Svefa, säger Mikael Lundström, vd och koncernchef.
Samtliga rådgivningsdelar inom Svefa samlas under samma varumärke, Svefa, och det delägda dotterbolaget Värderingsdata fortsätter att agera som ett självständigt bolag med eget varumärke.
Vidare har Sensa och Fasticon som förvärvades under 2016 nu fullt ut integrerats i Svefa.