Tomas Eriksson lämnar posten som ledamot i Fabeges styrelse med omedelbar verkan.
Anledningen är att han accepterat ett uppdrag i konkurrerande verksamhet.
Tomas Eriksson efterträdde Märtha Josefsson i styrelsen så sent som under förra året.
Senare under fredagen stod det klart att han kliver in i Vasakronans styrelse. Tomas Eriksson har gedigen erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen. Han har haft en rad olika roller i ledande position bland annat som Vd Länsförsäkringar Jämtland samt som Exploaterings- och fastighetschef Skistar. Utöver detta har Tomas lång erfarenhet från olika styrelseuppdrag. Bland annat som Styrelseordförande i Lansa Fastigheter, Länsförsäkringar Jämtland och Humlegården Fastigheter AB.
Med anledning av att Första AP-fondens tillgångar har överförts till Tredje och Fjärde AP-fonden har Kristin Magnusson Bernard, tidigare vd Första AP-fonden, lämnat Vasakronans styrelse. Vasakronan ägs nu till 25 procent av Andra AP-fonden samt Tredje och Fjärde AP-fonden som äger 37,5 procent vardera.
