Handeln transformeras, som bekant, och ägare av handelsplatser och köpcentrum måste hänga med, helst leda utvecklingen. Diös äger ett flertal citygallerior i norrländska städer – hur gör de för att utveckla galleriorna i det rådande marknadsläget?
Diös är marknadsledande i alla sina tio städer och äger bland annat ett flertal citygallerior. När kundbeteenden förändras blir det allt viktigare att arbeta fokuserat med stadsutveckling som handlar om att skapa attraktiva platser för ökade flöden av människor där man vill ta del av städernas utvecklade utbud. Vilka är framgångsrecepten och vilka är fallgroparna?
Missa inte Malin Runberg, stadsutvecklingsstrateg, och Andreas Eriksson, affärsutvecklare på Diös på Stora Retaildagen den 20 februari.
Stora Retaildagen hålls på Clarion Hotel Sign i Stockholm den 20 februari – ett heldagsseminarium med handel och handelsfastigheter i fokus. Bland talarna återfinns bland andra Fastpartners Sven-Olof Johansson, Nordeas Annika Winsth och Svenska Handelsfastigheters Lennart Sten.