Hur gör man för att utveckla framgångsrika butikskoncept i en tid där det pratas mycket om butiksdöden? Studio Stockholms Alessandro Cardinale exemplifierar på Stora Retaildagen med Synsams flaggskepp – Europas största glasögonbutik – i Bibliotekstan.
Innovativ arkitektur och ett vägvinnande koncept har gjort Synsams 700 kvadratmeter stora flaggskeppsbutik – Europas största glasögonbutik – i Bibliotekstan till en succé. Hur gör man för att utveckla framgångsrika butikskoncept i en tid där vi tjatar om butiksdöden? Vilka verktyg kan man använda och hur kan man genom arkitekturen skapa värden som gör att kunderna vallfärdar till den fysiska butiken?
Alessandro Cardinale är founding partner och arkitekt på Studio Stockholm och en drivande part vad gäller transformationsprojekt och utveckling av befintliga fastigheter såväl som nybyggnation. Som kommersiell arkitekt har han specialistkompetens inom samtliga de områden som påverkar utvecklingen av framgångsrik handel och retail. Missa inte hans föredrag på Stora Retaildagen på Clarion Hotel Sign i Stockholm nästa torsdag, den 20 februari.
Stora Retaildagen är ett heldagsseminarium om handel och handelsfastigheter. Analyser och spaningar blandas med panelsamtal och intervjuer med de tyngsta i branschen.
Bland de medverkande återfinns bland andra Kicks Freddy Sobin, Unibail Rodamco Westfields Louise Ryning, Fastpartners Sven-Olof Johansson, Svenska Handelsfastigheters Lennart Sten och Nordeas Annika Winsth.
Du anmäler dig till seminariet här (senast nu på fredag) och ser programmet för dagen här.