Stenvalvet förvärvar polishuset i Kävlinge

Stenvalvet förvärvar polishuset i Kävlinge
Maria Lidström, vd för Stenvalvet. Bild: Liza Simonsson

Stenvalvet förvärvar polishuset i Kävlinge omfattande cirka 4 000 kvadratmeter. Byggnaden är nyrenoverad. Stenvalvet stärker därmed sin närvaro i Skåne inom fastighetskategorin rättsväsende.

– Polismyndigheten är en av våra största och mest prioriterade hyresgäster. Vi ser fram mot att fortsätta vårt goda samarbete, säger Daniel Öhman, investeringschef på Stenvalvet. 

Tillträde skedde den 1 september 2025.

Läs också