Först hade grannarna överklagat till länsstyrelsen, men den överklagan avslogs. Därför är det nu aktuellt att överklaga till regeringen.
Tillstånd att bygga en spaanläggning fick Kristin Ekholst i slutet av augusti 2007. Tio grannar överklagade redan då. Man hänvisade till en känslig omgivning.
Familjen Castenfors är en av de överklagande grannarna.
– Vi tycker att vi har bra på fötterna, så vi får se nu, regeringen är ju en ny instans, säger Jan Castenfors och berättar att flera andra grannar också tänker överklaga till regeringen till Sydsvenskan.
