Nu har kommunfullmäktige i Arvidsjaur godkänt att Arvidsjaurhem AB bildat ett bolag för den nya planerade gallerian.
– Lyckas vi och allt går i lås är byggstarten kanske ett år bort, säger Arvidsjaurs kommunalråd Jerry Johansson till Piteåtidningen.
Handeln i Arvidsjaur har sedan en tid haft svårt att växa till följd av lokalbrist i centrum. Men en galleria skulle lösa problemet, skriver Piteåtidningen.
Flera aktörer är redan klara för inflyttning i den nya gallerian, som enligt Piteåtidningen har byggstart inom cirka ett år från i dag.
