Skanska tecknar nytt avtal i Sthlm New

Skanska tecknar nytt avtal i Sthlm New
K-Märkt öppnar i Skanskas Sthlm New. Bild: K-Märkt

Skanska har gjort klart med en ny aktör för att stärka området Sthlm New i Hammarby sjöstad i Stockholm. Det nya tillskottet till området blir K-Märkt som slår upp portarna i april.

– Vi ser fram emot att öppna K-märkt i Sthlm New och fylla huset med god mat, varmt bemötande och en levande atmosfär. Här samlar vi restaurang, café, Asian Street samt plats för fest och event – alltid med fokus på kvalitet, hållbarhet och en kultur där vi säger ja. Det blir roligare så, säger Jens Dolk, vd för K-märkt.

– K-märkt är en perfekt partner för den typ av levande stadsliv som vi vill skapa. Med Lena Nyholms gestaltning har vi utvecklat en lokal som inte bara erbjuder hållbar mat utan också stödjer nya arbetssätt och sociala möten, säger Caroline Andersson, uthyrnings- och marknadschef på Skanska Fastigheter.

Läs också