Skakigt för Foppas hotellbygge

Planerna är att hotellet skall byggas i inre hamnen centralt i Örnsköldsvik. Men nu har operatören Scandic dragit sig ur vilket gör bygget betydligt osäkrare. Scandic ska i stället satsa på sitt hotell vid norra infarten till Örnsköldsvik.

Enligt Örnsköldsviks Allahanda menar Kent Forsberg på Forspro att projektet inte gått i graven.

På Lerstenen menar man att bygget kommer att bli av.
– Vi hoppas kunna börja bygga redan i höst, säger Lerstenens vd Lars Sällström till ÖA.

Men det blir nog ett krympt bygge jämfört med de 180 rum som planerades från början.

– Jag gissar att vi landar på drygt hundra rum. Förmodligen blir det inte samma upplägg på konferensdelen heller. Scandic hade konferensutrymmen i sitt koncept, men det har vi inte längre, säger Lars Sällström till ÖA.

Läs också