De nya är Gina Tricot, Intersport, Sats, modebolaget Spirit, Slimfood, Svea Vaccin och Team Sportia.
Intersportbutiken drivs av fjärde generationen sporthandlare i Malmö, som tidigare drev lokalt välkända Månssons Sport, och Team Sportia är den enda Team Sportia-butiken i Sverige med inriktningen Svensk Klassiker.
Om ett år är det grand opening för Mobilia, som då har vuxit från en uthyrningsbar yta på 35 000 kvadratmeter till 60 000 kvadratmeter och ytterligare ett 40-tal verksamheter. Och 2014 har antalet bostäder i kvarteret ökat från 190 till 260.
Atrium Ljungberg satsar 1,1 miljarder kronor i om- och tillbyggnaden av Mobilia, vilket innebär att detta är bolagets största enskilda satsning hittills.
Carola Lavén, affärsutvecklingschef på Atrium Ljungberg:
– Vi tror starkt på Mobilia som handels- och möteplats med ett strategiskt läge mitt i Malmö, på gränsen till innerstan. Mobilia är ett välkänt varumärke med en själ och en historia som vi bevarar och utvecklar, precis som vi gjort i flera andra projekt såsom Sickla Köpkvarter i Stockholm och Rådhuset i Uppsala.
Sverige Max Barclay, med titlarna vice vd, Nordenchef och chef för Newsecs nordiska rådgivningsverksamhet, sätter fingret i luften och spanar om hur 2024 utvecklar sig, vilket segment som är hetast just nu och hur de som rådgivare kan dra fördel av utvecklingen av artificiell intelligens, AI.
Kommentera
När du lämnar en kommentar måste du uppge e-post, den används endast till att informera dig om svar på din kommentar och visas inte för andra besökare.