Image
Serneke ny huvudsponsor till IFK Göteborg.
Serneke ny huvudsponsor till IFK Göteborg. Bild: Olof Lidh

Serneke ökar samarbete med elitklubb

Bolag Serneke fördjupar sitt engagemang i IFK Göteborg och blir ny huvudpartner till klubben. Ett nytt femårigt avtal har ingåtts vilket placerar Sernekes företagsnamn på lagtröjornas mest prominenta plats.
Publicerad den 4 Januari 2019

På det tionde året som partner till klubben flyttar Sernekes varumärke från ryggen till bröstet på matchtröjorna, något som Sernekes vd och koncernchef Ola Serneke ser som en naturlig utveckling av bolagets engagemang i IFK.
– När vi först gick in som sponsor för tio år sedan sa vi att vi skulle växa med IFK. När vi nu har växt som bolag så ska vi fortsätta att engagera oss i klubben än mer, därför är det en naturlig utveckling att hänga med även som största partner, säger Ola Serneke.
– Man går in i en sådan här satsning för att skapa något som attraherar unga att träna och som skapar en bättre folkhälsa. Vår sponsringsstrategi är att vi ska skapa bättre möjligheter för nästa generation. Föreningslivet betyder mycket för Sverige och det vill vi gärna vara med att skapa ännu bättre förutsättningar för.

Sernekes engagemang i IFK Göteborgs utveckling och arbete har under åren tagit sig uttryck på fler tydliga sätt än bara på lagets tröjor. 2012 invigdes klubbens "hem" Kamratgården och 2015 även Prioritet Serneke Arena, Nordens största multisportarena med fullstor fotbollsplan, där klubben tränar och bedriver både sin fotbollsakademi och skolverksamhet. Serneke har byggt båda dessa anläggningar. Serneke har även del i IFK Göteborgs CSR-arbete, där projektet "Planer för framtiden" – anläggandet av fotbollscourts i några av Göteborgs förorter – är ett exempel.
– Vi är oerhört nöjda med att Serneke väljer att visa att man tror på den vägen som klubben har stakat ut för framtiden genom att signera ett femårigt avtal som huvudpartner. säger Max Markusson, klubbdirektör i IFK Göteborg.

Att tänka samhällsbyggande med idrotten i centrum, för att skapa bättre folkhälsa, integration och mötesplatser över generationer, har blivit något av ett signum för Serneke. Flera projekt drivs för närvarande i linje med denna tanke, bland annat i stadsdelen Karlslund i Landskrona och i Järfälla utanför Stockholm.
Serneke har ett stort sponsorengagemang i hela landet, med omkring 130 föreningar och enskilda utövare på listan, mest inom idrott men även inom kulturverksamheter. Många av sponsorskapen riktar sig till de egna anställda som är engagerade i föreningslivet.
– Det är ett sätt att skapa stolta medarbetare som engagerar sig utanför arbetet för att skapa en bättre folkhälsa. Det är helt i vår linje med att bidra till samhället på ett positivt sätt, avslutar Ola Serneke.

- Axel Ohlsson
axel@fastighetssverige.se

Ämnen

Senast från Fastighetssverige Plus

Teknologi måste tjäna ett syfte om Omid Noghabai ska satsa

Bolag Han har grundat flertalet bolag inom fastighetsbranschen och enligt honom själv vill han modernisera branschen från grunden. Samtidigt är Omid Noghabai tydlig med hur han ser på digitaliseringsarbetet: – Det ska vara koncept som gör att man som fastighetsägare faktiskt sparar pengar. Då kommer jag att investera i det.

Läs mer

Mer om Fastighetssverige Plus


Lokalnytt Lokalnytt.se - Hitta ditt nya drömkontor idag. Tusentals lediga lokaler inom hela Sverige.
Nordic Property News Nordic Property News reports the latest news from the Nordic real estate market with an international newsletter every weekday.

Mer från Fastighetssverige