* Grattis!
– Tack, det här är toppen. Jag älskar att segla och har velat segla Gotland Runt länge.
* Hur mycket har du seglat tidigare?
– Jag har seglat sen jag var liten, då mest optimistjolle och e-jolle. Som vuxen har jag mest fritids- och semesterseglat, bland annat till Medelhavet.
* Vad tror du om chanserna i Gotland Runt?
– Jag har ingen aning, men det skulle vara kul med en riktig topplacering. Jag har förstått att det är en riktigt bra båt och en mycket duktig besättning.
Tävlingen arrangerades i samarbete med Fastighetssverige.
