Scandic går in i Ryssland


Scandic deklarerade redan i höstas att man har för avsikt att etablera sig i östra och norra Europa, Baltikum och Ryssland. Därför kommer beskedet att man nu etablerar sig i Ryssland inte som en överraskning.

Tillsammand med Ikea ska man bygga ett affärshotell med 300 rum i Khimki Business Park i Moskva. Hotellet som beräknas står färdigt under 2010 är ett första steg i Scandics Rysslandsexpansion.

– Ett viktigt delmål i vår tillväxtstrategi, har varit den dag då vi kan offentliggöra att vi inleder vår expansion i Ryssland, där är vi nu och det är givetvis oerhört tillfredsställande, säger Frank Fiskers, Scandics koncernchef i ett pressmeddelande.

Hotellet kommer att få konferensutrymmen, restauranger och ett fitnesscenter.

Läs också