Sagax har sålt aktier i Cibus och efter försäljningen kontrollerar Sagax 4,19 procent av rösterna enligt Börsdata.
En ägare måste skicka en flagga när ägandet går över eller under fem procent. Sagax kommer därmed inte behöva skicka ut någon flagga om ytterligare aktier säljs.
Så sent som i mars ägde Sagax 5,7 procent av kapitalet i Cibus och var i och med det näst största ägare i bolaget. Nu när man minskat till 4,19 procent är man enligt Börsdatas uppgifter tredje största ägare.
