Fastighetsägarna Stockholms chefsekonom Tomas Ernhagen skriver i en debattartikel i DI att han inte tror att hyrorna kommer att falla lika mycket som vid it-kraschen i början av 2000-talet.
"Visst kan hyrorna komma att pressas, men knappast i den storleksordning som en del företrädare för kontorshyresgäster i Stockholm räknar med. De nivåer som har nämnts innebär att hyrorna ska falla med så mycket som 20 procent utöver nedgången i slutet av förra året. I så fall skulle fallet vara mer dramatiskt än i samband med it-kraschen", skriver Tomas Ernhagen i Dagens Industri.
